You Are Here: Home » Anunturi MEN » Anunturi MEN

Acțiuni de promovare a învățământului superior românesc în Tunisia

19 Oct 2018

În perioada 18 - 19 octombrie 2018, se desfășoară, la Tunis, mai multe acțiuni de promovare a învățământului superior românesc, organizate de Consiliul Național al Rectorilor (CNR), Ministerul Educației Naționale din România, Ministerul Învățământului Superior și Cercetării Științifice din Tunisia și Ambasada României în Republica Tunisiană.

Evenimentele au loc în contextul în care tot mai mulți cetățeni tunisieni și-au exprimat interesul de a urma studiile superioare în România.

În cadrul grupului de lucru, organizat în data de 18 octombrie 2018, la sediul Ministerului Învățământului Superior și Cercetării Științifice din Tunisia, domnul Slim Khalbous, ministrul de resort, a subliniat interesul țării sale pentru creșterea calității parteneriatelor încheiate cu alte state, precum și pentru înscrierea acestor cooperări într-o viziune strategică de dezvoltare a învățământului tunisian. Acesta a apreciat că România are potențialul de a fi un partener strategic în domeniile educației și cercetării.

Domnul Ioan-Ștefan Groza, secretar de stat în Ministerul Educației Naționale, a prezentat sistemul de învățământ superior românesc și a evidențiat avantajele de care pot beneficia cetățenii străini care studiază în România în contextul diversității ofertei educaționale românești (peste 250 de programe de studii sunt oferite în limbi străine).

Întrunirea grupului de lucru a fost urmată de Forumul universităților din cele două țări, deschis de reprezentanți ai ministerelor de profil, Consiliului Național al Rectorilor, Ambasadei României din Tunisia și cu participarea reprezentanților universităților românești din centrele universitare Alba Iulia, Arad, Brașov, București, Cluj-Napoca, Constanța, Galați, Iași, Ploiești, Pitești și Timișoara.

În cursul zilei de vineri, 19 octombrie 2018, are loc evenimentul „Campus Roumanie”. Acesta constă în promovarea ofertei de învățământ superior din România și oferirea informațiilor de interes cu privire la mediul social, academic și cultural din România, dar și a detaliilor despre avantajele oferite de învățământul românesc. De asemenea, sunt prezentate demersurile necesare pentru înscrierea la studii universitare în țara noastră.

Cu acest prilej, președintele Consiliului Național al Rectorilor din România (CNR), prof. univ. dr. Sorin Mihai Cîmpeanu, a semnat Convenția de parteneriat între CNR și Conferința Președinților de Universități din Tunisia. De asemenea, se semnează protocoale de cooperare între universități românești și universități din Tunisia.

BIROUL DE COMUNICARE

(read more)

Ministrul interimar al Educației, Rovana Plumb, a convocat o întâlnire de lucru cu învățătorii și profesorii

18 Oct 2018

Ministrul interimar al Educației, doamna Rovana Plumb, a convocat, astăzi, 18 octombrie 2018, o întâlnire de lucru cu reprezentanți ai cadrelor didactice - învățători și profesori. Au fost prezenți, de asemenea, membrii unor asociații profesionale, lideri de sindicat, precum și inspectori școlari. 

Scopul demersului doamnei Rovana Plumb a fost inventarierea principalelor dificultăți pe care le întâmpină cadrele didactice și remedierea cât mai urgentă a acestora, astfel încât să se asigure crearea unor premise solide pentru creșterea calității învățământului preuniversitar din România. 

Concret, învățătorii și profesorii prezenți au semnalat, printre altele, necesitatea urgentă a debirocratizării sistemului de învățământ, reluarea dialogului cu toți factorii implicați privind programa și manualele școlare, precum și regândirea modului în care se realizează inspecțiile la clasă. Participanții au cerut, totodată, clarificarea statutului juridic și a aspectelor legate de finanțarea centrelor de resurse și asistență educaţională.

Doamna Rovana Plumb a solicitat reprezentanților MEN propuneri de soluții concrete și rapide privind toate aspectele semnalate și constituirea, în acest sens, a unui grup de lucru la nivelul instituției: „Trebuie să găsim ideea, soluția, iar apoi găsim și finanțarea. Pentru Guvernul României, învățământul reprezintă o prioritate zero. Avem soluții care sunt finanțabile inclusiv din fonduri europene, pe care le vom comunica în curând".

Ministrul interimar al Educației a mulțumit cadrelor didactice din toată țara, în numele Guvernului României, pentru activitatea și efortul pe care le fac zilnic pentru ceea ce reprezintă cea mai importantă resursă a unei țări: copiii.

(read more)

Echipa României a obținut cinci medalii la Olimpiada Internaţională de Astronomie 2018

16 Oct 2018

Ministrul interimar al Educației Naționale, doamna Rovana Plumb, felicită cei cinci elevi care au obținut rezultate remarcabile la a XXIII-a ediție a Olimpiadei Internaţionale de Astronomie. Totodată, ministrul Rovana Plumb mulțumește profesorilor coordonatori care au pregătit cu dăruire și profesionalism lotul olimpic în atingerea acestei performanțe: două medalii de aur, o medalie de argint și două de bronz

Elevii laureați cu aur sunt Daria Maria Hărăbor (Școala Gimnazială nr. 29 din București) și David Corneliu Turturean (Colegiul Național „Ştefan cel Mare” din Suceava), în timp ce Traian Rareș Tuș (Colegiul Național „Gheorghe Șincai” din Baia Mare) a fost distins cu o medalie de argintMaria Iordache (Școala Gimnazială „Mihai Eminescu” din Brăila) și Vlad Roșca (Liceul Internațional de Informatică din București) au fost medaliați cu bronz.

Lotul olimpic al României a fost coordonat și însoțit de profesorii Cătălina Anca Marian (Colegiul Național „Inochentie Micu Clain” din Blaj) și Grigoruță Oniciuc (Colegiul Național „Petru Rareș” din Piatra Neamț).

Ediţia a XXIII-a a Olimpiadei Internaţionale de Astronomie s-a desfășurat în perioada 6-14 octombrie, în Colombo (Sri Lanka), și a reunit 80 de concurenţi din 18 ţări. 

Elevii români care obțin medalii și mențiuni la olimpiadele internaționale/regionale sunt premiați, în fiecare an, de Ministerul Educației Naționale. De asemenea, profesorii care pregătesc elevul/elevii sunt recompensați cu un premiu în bani, în cuantumul cel mai mare prevăzut pentru elevul sau unul dintre elevii premiați. Pentru școala pe care elevul/elevii o frecventează sau a/au frecventat-o se acordă câte un premiu, în cuantumul prevăzut pentru fiecare elev premiat. În acest ultim caz, sumele sunt utilizate pentru dotări destinate sprijinirii eficienţei procesului de învăţământ. 

În același timp, costurile pentru participarea loturilor olimpice la competițiile internaționale/regionale pe discipline sunt asigurate din bugetul Ministerului Educației Naționale.

BIROUL DE COMUNICARE

(read more)

Memorandum de Înțelegere în sprijinul studenților din România și Turcia, semnat la Ankara, de ministrul interimar al Educației, Rovana Plumb

15 Oct 2018

Ministrul interimar al Educației Naționale, Rovana Plumb, și președintele Consiliului pentru Învățământ Superior din Republica Turcia, prof. dr. M. A. Yekta Saraç, au semnat astăzi, la Ankara, un Memorandum de Înțelegere privind cooperarea celor două state în domeniul învățământului superior (imagini de la eveniment sunt disponibile aici).

Documentul cuprinde prevederi referitoare la stagii de practică și de cercetare pentru studenții și cadrele didactice din instituțiile de învățământ superior din cele două țări și schimburi de materiale educaționale. Memorandumul sprijină, totodată, schimbul de burse între cele două state și organizarea unor ateliere, conferințe și seminarii în parteneriat.

Schimburile bilaterale, precum și posibilitatea de a dezvolta proiecte destinate propriilor minorități din statul partener sunt stipulate în Programul de cooperare între Guvernul României şi Guvernul Republicii Turcia în domeniile învățământului, culturii și artei, mass-media, tineretului și sportului, semnat la Bucureşti, în 3 martie 2008.

Consiliul pentru Învățământul Superior (YÖK) este o instituție autonomă responsabilă pentru planificarea, coordonarea și guvernarea sistemului de învățământ superior din Turcia, în conformitate cu Constituția turcă și legile învățământului superior.

BIROUL DE COMUNICARE

(read more)

114 milioane euro fonduri europene pentru educație, prin „Bani de liceu” și „Bursa profesională”

12 Oct 2018

Ministerul Educației Naționale a semnat, în această săptămână, două contracte de finanțare din fonduri europene, în valoare totală de 114 milioane euro. Contractul aferent programului „Bani de liceu”, cu o valoare de 31 milioane euro, va permite susținerea și continuarea acestui program și va acoperi cheltuielile realizate/estimate de statul român pentru perioada anilor școlari 2015-2019 pentru acest tip de sprijin.

Astfel, începând cu acest an școlar, fiecare beneficiar al programului „Bani de liceu” va primi, lunar, pe întreaga durată a cursurilor, în situația respectării tuturor condițiilor legale prevăzute, suma de 250 lei/lunar, față de 180 lei/lunar, suma primită anterior majorării. De asemenea, valoarea plafonului maxim de acordare a bursei a fost indexată de la 150 la 500 lei/membru de familie, urmare a corelării acestui plafon la situația economică actuală (salariul de bază minim brut pe țară garantat în plată fiind stabilit, începând cu ianuarie 2018, la suma de 1.900 lei lunar).

În ceea ce privește contractul de finanțare semnat între Centrul Național pentru Dezvoltarea Învățământului Profesional și Tehnic și Ministerul Fondurilor Europene pentru Programul „Bursa profesională”, acesta are o valoare de 83 milioane euro. Banii vor acoperi cheltuielile realizate de statul român în cadrul programului „Bursa Profesională” pentru perioada anilor școlari 2015-2018 și vor asigura continuarea acestuia în anii următori, în limita alocării financiare estimate din Programul Operațional Capital Uman, prin care sunt derulate ambele proiecte. Prin „Bursa profesională”, 80.132 de elevi din clasele IX-XI din învățământul profesional, inclusiv învățământul dual, vor fi stimulați să-și continue studiile cu burse acordate din fonduri europene, 20% dintre elevi provenind din mediul rural.

Bursa acordată în acest program, în valoare de 200 lei, se plătește tuturor elevilor, indiferent de veniturile părinților lor, dar în anumite condiții de frecvență menționate în art. 7 din HG 1062 din 30 octombrie 2012 sau în art. 7 din HG 951/2017, fiind o modalitate de a promova în mod direct participarea la programe de educație și formare profesională inițială.

Ministrul Rovana Plumb a declarat că „o prioritate a Guvernului României este de a investi, prin Fondul Social European, cu precădere în măsuri dedicate reducerii abandonului şcolar, dezvoltării învăţământului profesional şi de a asigura corelarea ofertelor educaţionale cu nevoile actuale ale pieței muncii”.

BIROUL DE COMUNICARE

(read more)

Începe distribuirea rechizitelor și ghiozdanelor acordate în cadrul proiectului „Rechizite pentru preșcolari și elevi - șanse egale la educație”, implementat de Ministerul Educației Naționale

10 Oct 2018

Peste 360.000 de preșcolari și elevi din clasele II - VIII beneficiază în anul școlar 2018-2019 de pachete de rechizite și ghiozdane.

Dintre aceștia, 308.611 elevi vor primi ghiozdane. Beneficiarii sunt înscriși în învățământul de stat, primar și gimnazial, la cursuri de zi, fiind în întreținerea familiilor al căror venit mediu net lunar pe membru de familie, realizat în luna iulie a fiecărui an, este de maximum 50% din salariul de bază minim brut pe țară.

Elevii din grupul-țintă au devenit eligibili în proiect după ce au solicitat, la începutul anului școlar, sprijinul acordat în cadrul programului național desfășurat anual în baza Legii 126/2004 și a ordinului de ministru nr. 4385/2012.

În plus, 51.539 de preșcolari vor primi rechizite școlare. Aceștia sunt beneficiarii tichetelor sociale acordate conform Legii nr. 248/2015 privind stimularea participării în învățământul preșcolar a copiilor provenind din familii defavorizate. 

Proiectul „Rechizite pentru preșcolari și elevi - șanse egale la educație” are ca obiectiv prevenirea abandonului școlar și a părăsirii timpurii a școlii, facilitând accesul egal și participarea la învățământul obligatoriu a preșcolarilor și elevilor proveniți din familiile cele mai defavorizate, prin acordarea de materiale școlare.

Rechizitele și ghiozdanele vor fi distribuite prin intermediul inspectoratelor școlare județene/Inspectoratul Școlar al Municipiului București către unitățile de învățământ, care vor repartiza mai departe materialele școlare către elevii și preșcolarii din grupul-țintă.

Ministerul Educației Naționale este beneficiar al proiectului „Rechizite pentru preșcolari și elevi - șanse egale la educație”, implementat în cadrul Programului Operațional Ajutorarea Persoanelor Dezavantajate POAD/220/1/3/ - Precaritate materială de bază, bugetul total al proiectului fiind de 17.314.571,40 lei.

BIROUL DE COMUNICARE

(read more)

Aprobarea proiectului de HG privind necesitatea și oportunitatea proiectului de investiții „Platformă națională integrată - Wireless Campus”

27 Sep 2018

Executivul a adoptat în ședința de Guvern de astăzi, 27 septembrie, o hotărâre pentru aprobarea Notei de fundamentare privind necesitatea și oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente proiectului de investiții „Platformă naţională integrată - Wireless Campus”.

Obiectivul general al proiectului îl reprezintă crearea unei platforme naţionale integrate de tip campus care să asigure, cu prioritate în școli de nivel gimnazial, serviciul de acces fără fir la rețele de date deschise interconectate, inclusiv la internet.

Proiectul se va derula în cadrul Programului Operaţional Competitivitate 2014-2020, Axa Prioritară 2: Tehnologia Informaţiei și Comunicaţiilor (TIC) pentru o economie digitală competitivă – Prioritatea de investiții 2c - Consolidarea aplicațiilor TIC pentru e-guvernare, e-învățare, e-incluziune, e-cultură, e-sănătate, având o valoare totală de 209.921 mii lei, 85% reprezentând finanțarea europeană nerambursabilă.

Obiectivele specifice ale proiectului sunt:

  1. Crearea infrastructurii tehnice necesare utilizării resurselor şi serviciilor de tip OER și WEB 2.0 în educație pentru minimum 2.000 de școli;
  2. Dotarea în cadrul proiectului a unui număr de 4.500 de unități gimnaziale cu echipamente wireless;
  3. Creșterea ponderii profesorilor care utilizează internetul prin wireless-campus la 15%, până la finalul perioadei de sustenabilitate a proiectului.

Beneficiarul principal al investiției, Agenția de Administrare a Reţelei Naţionale de Informatică pentru Educaţie şi Cercetare, va asigura buna funcționare a echipamentelor achiziționate și a platformei create în cadrul proiectului în vederea atingerii obiectivelor stabilite.

Proiectul va contribui indirect la atingerea valorilor ţintă ale indicatorilor din Agenda Digitală, şi anume a procentului instituțiilor de învățământ preuniversitar care folosesc OER (Open Educational Resources), Web 2.0 în educație, ținta fiind stabilită pentru 50% până în 2020.

(read more)

Ministerul Educației Naționale a aprobat standardele naționale minimale pentru acordarea titlului de doctor

25 Sep 2018

Ministrul Educației Naționale a aprobat setul de standarde minimale pentru acordarea titlului de doctor prin ordinul nr. 5.110/2018, publicat în Monitorul Oficial nr. 817/24.09.2018. Acest tip de reglementare reprezintă o premieră în legislația din domeniul învățământului superior din România, oferind un sistem standardizat de asigurare a calității în privința acordării titlurilor de doctor.

Prin aprobarea acestui ordin, Ministerul Educației Naționale urmărește creșterea calității învățământului universitar românesc și fundamentarea unor repere clare pentru sistemele de evaluare la nivelul ciclului de studii universitare de doctorat. În acest mod, este asigurată trasabilitatea ciclului de pregătire pentru studenții doctoranzi, în vederea obținerii titlului universitar de doctor.

Standardele minimale pentru acordarea titlului de doctor au fost elaborate în baza propunerilor înaintate de comisiile de specialitate ale Consiliului Naţional de Atestare a Titlurilor, Diplomelor si Certificatelor Universitare (CNATDCU) și au în vedere specificitatea domeniilor acoperite de aceste comisii, conform nomenclatorului domeniilor de studii universitare de doctorat. Totodată, aceste standarde minimale asigură și omogenizarea sistemelor de evaluare la nivelul comisiilor de specialitate din CNATDCU.

Subliniem faptul că instituțiile de învățământ superior, în baza autonomiei universitare, pot aproba standarde specifice, dar acestea trebuie să includă criterii superioare celor stipulate în acest ordin.

BIROUL DE COMUNICARE

(read more)

Ministrul Educației Naționale a participat la deschiderea anului universitar de la Universitatea Politehnica București

24 Sep 2018

Ministrul Educației Naționale, Valentin Popa, a fost prezent luni, 24 septembrie, la deschiderea porților Universității Politehnica din București (UPB), eveniment ce a marcat și aniversarea a două secole de existență și tradiție în învățământul tehnic românesc pentru UPB.

În alocuțiunea sa, domnul Valentin Popa i-a felicitat pe studenții care au ales această universitate de prestigiu, amintind faptul că peste 85% dintre absolvenții UPB se angajează într-un domeniu ingineresc.

Ministrul Educației Naționale le-a adresat și un mesaj de mulțumire și încurajare cadrelor didactice care vor purta în următorii ani responsabilitatea de a-i transforma pe tineri în viitori ingineri și specialiști în domeniile tehnice atât de necesare dezvoltării durabile a societății românești.

Felicit conducerea universității și comunitatea academică a acesteia și vă asigur că Ministerul Educației Naționale va continua să fie un partener de încredere în promovarea educației și în formarea de specialiști de excelență, care să răspundă cerințelor pieței muncii din domeniile tehnice”, a declarat Valentin Popa.

(read more)

Nouă premii pentru lotul României la Olimpiada Internațională de Limba Franceză 2018

22 Sep 2018

Elevii români au obținut nouă premiI la a IV-a ediție a Olimpiadei Internaționale de Limba Franceză (Ohrid, Macedonia, 15 – 19 septembrie):  patru premii I (două la probele individuale și două pe echipe), trei premii II (unul la probele individuale și două pe echipe), respectiv două premii III (ambele pe echipe).

La proba scrisă individuală (nivel B2), Iulia Maria Stanca (Colegiul Național „Sf. Sava” din București) a fost distinsă cu premiul I, același rezultat fiind reușit și de Tiberiu-Alin-Marian Buruiană (Colegiul Național „Frații Buzești” din Craiova) la proba scrisă aferentă nivelului de competență B1. La aceeași categorie, Monica-Alexandra Stoica (Colegiul Național „Gheorghe Lazăr” din București) a obținut premiul al II-lea.

La proba orală pe echipe (nivel B1) au fost înregistrate următoarele rezultate: Monica-Alexandra (premiul I), Tiberiu-Alin-Marian Buruiană (premiul al II-lea) și Daria-Teodora Burtea (Colegiul Național „Al. I. Cuza” din Alexandria, jud. Teleorman) - premiul al III-lea.

La proba orală pe echipe corespunzătoare nivelului B2, componenții lotului României au obținut un premiu I prin Iulia Maria Stanca, un premiu II - Teodora-Iuliana Juncu (Colegiul Național „Petru Rareș” din Suceava) și un premiu III - Cristian Moldovan (Colegiul Național „Alexandru Papiu Ilarian” din Târgu Mureș). Toți membrii echipei sunt laureați ai Olimpiadei Naționale de limba franceză 2018 (clasele a X-a - a XI-a).

Concursul este structurat în două probe obligatorii: o probă scrisă individuală (eseu structurat pe o temă dată de maximum 230-250 cuvinte la nivelul B1, respectiv 250-270 cuvinte la nivelul B2) și o probă orală pe echipe.

Olimpiada Internațională de Limba Franceză 2018 a reunit elevi cu performanțe în acest domeniu din 6 țări membre ale Organizației Internaționale a Francofoniei/OIF (Albania, Armenia, Bulgaria, Macedonia, Republica Moldova și România), fiind înscrisă în programul activităților Biroului Regional al Francofoniei pentru Europa Centrală și Orientală (BRECO) al Organizației Internaționale a Francofoniei.

BIROUL DE COMUNICARE

 

 

(read more)

Leave a Reply

Copyright © 2013 Sindicatul Invatamantului Spiru Haret Dolj